dinsdag 1 november 2011

Ons laatste berichtje vanuit Dakar...

Hoi lieve mensen !

Het zit er weer op! Morgenvroeg vertrekken we voor 4 dagen op uitstap naar Circuit Nord en daarna beginnen we onze stage in Mbour...

Daarom nog maar eens een laatste update, want we gaan geen internet hebben in Mbour, misschien wel even als we een internetcafé kunnen vinden, maar dat is allemaal niet zo zeker...

Maandag, dinsdag, woensdag, zaterdag, zondag en maandag hebben we stage gehad, dus dan valt er niet veel te vertellen... We hebben weer heel wat bevallingen kunnen doen en Dorien heeft zelfs haar 40ste bevalling kunnen doen! Evelien moet er nog 6 doen en Lieselot nog 9 bevallingen... Hier gaan we voor in Mbour, want we willen alledrie terugkeren naar België met 40 bevallingen!

Donderdag en vrijdag hebben we dan weer vrij gehad... Donderdag hebben we echt een luie dag gehad, Dorien en Evelien hebben aan hun eindwerk gewerkt en voor de rest hebben we onze was nog eens gedaan en gewoon rustig en gezellig op onze kamer gezeten, helemaal niets doen en ontspannen...
Vrijdag zijn we dan nog een keertje naar Ile de Ngor gegaan om daar nog rustig te genieten van onze laatste vrije dag zonder zorgen... We zijn nog een keertje gaan rondkijken op het eiland en in stilte genieten van het uitzicht en de rust... Daarna een visbrochette gaan eten en op het strand liggen... Jammer dat we hier niet meer naar kunnen terugkeren...

Vandaag zijn we dan 's morgens opgestaan om een school te gaan bezoeken waar vroedvrouwen les krijgen hier... Het was echt een supermooie school met heel veel bloemen. Het was enkel jammer dat het vandaag ook hier een vrije dag was en dat we daarom niet in alle lokalen konden gaan kijken... Maar het was toch erg interessant om deze te bezoeken. Daarna zijn we terug gekomen en hier in de buurt pizza gaan eten, heerlijk om nog eens zo iets lekker te eten, we waren alledrie heel erg stil, want het was echt genieten van onze pizza... Dan onze bikini's aangedaan en nog even op het strand gaan liggen en nog snel wat andere dringende dingen gaan doen... Daarna terug thuis om onze koffers te pakken te eten en nu nog snel een laatste berichtje op onze blog te zetten...

Dus lieve mensen, als jullie even niets meer van ons horen, geen paniek, we redden ons zeker wel, maar het hangt echt af van het internet...

Slaapwel en dikke kussen vanuit het zonnige Dakar!

Dorien, Evelien en Lieselot! x

2 opmerkingen:

  1. Hallo,

    Veel succes nog met het halen van de 40 bevallingen! & daarnaast ook nog veel andere leerzame momenten op stage en daarnaast!

    Hopelijk worden jullie nog niet helemaal gek van al dat Frans?!

    Vergeten jullie niet af en toe wat zon richting Nederland (en België) te sturen?

    Frisse groetjes Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Dorien, Evelien en Lieselot,
    Ik ben zelf 3e jaarsstudente verpleegkunde.
    Ik ben zelf op zoek naar accomodatie en stageplaats in Sénégal. Het is uiterst toevallig dat ik jullie blog lees. Ik hoop uit de grond van mijn hart dat jullie me wat informatie kunnen geven over waar jullie stage deden, waar jullie logies waren en hoe jullie dit allemaal hebben kunnen regelen en via wie.
    Ik hoop dat ik jullie niet afschrik aangezien we elkaar niet kennen en dit via het internet loopt. Ik hoop da we contact met elkaar kunnen opnemen via mail. Laat me even weten of jullie dat zien zitten.

    Alvast bedankt! Ik hoop dat jullie me kunnen helpen,

    Met vriendelijke groeten
    Lina

    BeantwoordenVerwijderen